Krajane.cz - Belgie | Británie | Francie | Mnichov | Německo | Nizozemsko | Lucembursko | Rakousko | Španělsko | Švýcarsko | USA
Vítejte :) | Uživatel: Heslo: Pamatovat: | Zaregistrovat! | Heslo? | cz sk de en
 
Stran: [1]   Dolů
 
Autor Téma: Studentský mini-job a přechod na studenský teil-job  (Přečteno 54009 krát)
qwerrr



Karma: 0
Příspěvků: 10


« : Listopad 12, 2014, 05:23:26 pm »

Zdravím,

mám takový problém.

Studuji v ČR a zároveň nyní pracuji v Německu (kde nestuduji, pouze pracuji). Nyní pobírám plat do 450 eur, ale je možné pracovat více. Jsem placen od hodiny.

Nejsem v německu u německé pojišťovny pojištěn, jsem pojištěn v ČR.

Existují nějaké limity na pracovní dobu či plat, od kterých se již musím nechat pojistit u německé pojišťovny?

Našel tuto informaci zde na webu v záložce finance (nevím, zda to platí i pro studenty, kteří studují jinde než v Německu?)
Studenti můžou pracovat během semestru 20hodin za týden, tedy v průměru 2x týdně na plný úvazek po celý rok, čímž se dá při studentském platu 10€/hodinu vydělat přibližně 600€/měsíc, ale samozřejmě jde i víc.
Můžete vydělat kolik chcete, ovšem neměli by jste během semestru pracovat pravidelně déle než 20hodin/týden (ve 26 týdnech za rok). (Pokud překročíte těch průměrných 20 hodin/týden a nedokážete že jste zrovna neměli ve škole nějakou přednášku, ztrácíte status studenta.) V ostatních 24 týdnech (o prázdninách) můžou studenti pracovat neomezeně dlouho.


Toto se však týká pouze ukončování studia.

Do 450 euro jsem kranken- und arbeitslosen-versicherungsfrei und nicht pflegeversicherungspflichtig stejně jako u ne-studentů.
Nad 450 euro tedy, stejně jako u ne-studentů jsem Kranken-, Renten-, Pflege- und Arbeitslosenversicherungspflicht?

Je tomu tak, k čemu je tedy být studentem? "Pouze" na to, že neplatím "Steuerabzug" (tj. Lohnsteuer + Solidaritätzuschlag + Kirchensteuer), pokud nepřekročím 898,65€/měsíc ? Jinak vše běží stejně jako u ne-studentů?
Zaznamenáno
bjetka
Host